zaterdag 23 maart 2013

Benodigheden voor cakepops


Hey lieve lezers,


Vandaag heb ik vast foto's gemaakt van de spullen die ik morgen ga gebruiken bij het maken van cakepops.
Dit is de: American Originals EK1131BLFOB in de kleur roze.
Je kunt per keer 12 cakepops maken.



Bij de doos zitten een paar dingen inbegrepen. Natuurlijk de cakepop maker zelf.



Links is een foto van de bovenkant van de cakepopmaker. Op de middelste foto zie je de binnenkant, er passen dus 12 cakepops in. Rechts ziet u een foto van de onderkant. Wat hier heel handig van is dat er 3 kleine houdertjes zitten zodat je het snoer makkelijk op kunt bergen zonder dat de maker wiebelt. Deze cakepopmaker heb ik bij de Blokker gekocht voor €14,99. Hij was in de uitverkoop en was eerst €19,99.



In de doos zaten ook nog stokjes een een cakepophouder. Er zijn 2 zakjes met stokjes. De lange stokjes zijn 15cm lang. De korte stokjes zijn 10cm lang. Er zitten in beide zakjes 25 stokjes. Dus dat zijn er meer dan genoeg om voor de eerste keer cakepops te maken.





Zelf heb ik ook nog wat spullen gekocht zoals stokjes en een houder (ik wist toen nog niet dat je die bij de cakepopmaker erbij kreeg). We hebben ook 2 soorten uitsteek vormpjes gekocht. Een set van 3 met vlinders en een set van 3 met hartjes.


Dit is de foto van de 2 cakepophouders die ik nu heb. Zelf denk ik dat de blauwe houder beter is omdat de cakepops onder en halverwege het stokje vast zitten. Ik zal morgen een stukje schrijven over beide houders welke beter is.
De blauwe houder is ook gekocht bij de Blokker voor €2,99




Dit zijn de stokjes die ik erbij heb gekocht. 50 stuks van 10cm voor €0,99. 50 stuks van 15cm voor €1,49 , beide zakjes met stokjes komen van de Blokker.




Dit zijn de 2 uitsteek vormpjes. Het is heel erg handig want je drukt het vormpje in de fondant of marsepein. Dan haal je het vormpje omhoog en zit de fondant/marsepein er nog is. Bij veel van deze vormpjes krijg je de vorm er nooit echt mooi uit. Daarom zit bij deze vormpjes aan de achterkant een drukknopje waardoor je heel mooi je vormpje eruit haalt.
Beide vormpjes gekocht bij de Blokker en kosten €1,99.




Wat je ook nodig hebt om je cakepops te versieren zijn candy melts. Dit zijn een soort vanille/chocolade schijfjes. Deze schijfjes moet je een aantal seconden in de magnetron doen. Zelf doe ik het altijd eerst 30 seconden. Dan is het meestal nog niet zo dat je het kunt roeren met een stokje. Als het nog niet mogelijk is om de candy melts te roeren met je ze nog even 20 seconden in de magnetron zetten. Ze zien er dan waarschijnlijk uit alsof je ze nog steeds niet kunt roeren. Probeer het toch elke keer als je ze de magnetron uit haalt. Als het goed vloeibaar is zijn ze klaar om te gebruiken. Let wel op dat als je ze gaat gebruiken je de candy melts niet even 10 minuten kunt laten staan want ze drogen weer snel. Af en toe roeren is heel handig om te doen.



Dit zijn de spullen die je nodig hebt om cakepops te maken. Morgen ga ik alleen te cakepopmaker testen. Volgende week ga ik cakepops maken en versieren.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben en ook een keer cakepops gaan maken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten